Sunday 28 December 2008

Bismillah.....


Assalamualaikum...

Syukur setingginya ke hadrat Allah s.w.t. selawat dan salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad s.a.w. Moga Allah ta'ala sentiasa menjadikan kita hamba yang bersyukur ke atasNya serta sentiasa menjungjung segala perintah yang disampaikan melalui rasulNya..

Perancangan

Setelah sekian lama merancang, akhirnya bersempena awal tahun baru hijrah, Muharram 1430 ini, saya memulakan tapak dalam penulisan blog. Penulisan blog ini memang menarik minat saya untuk mencuba. Namun, memikirkan komitmen masa,idea dan perkongsian yang benar-bermanfaat bukanlah satu perkara yang mudah untuk dikongsikan apatah lagi untuk dihasilkan. Oleh itu, biarlah masa yang menentukan. Akhirnya baru hari ini, dapat saya memulakan tapak dalam penulisan ini.

Menulis dan mengaplikasi

Semoga dengan inisiatif ini, akan dapat memberikan manfaat buat penulis sendiri terutamanya dan buat pengunjung sekalian. Kadangkala ilmu yang bermanfaat tu bukanlah mudah untuk diaplikasikan dalam kehidupan.Namun dengan cara disebarkan dan dikongsikan secara tidak langsung ia akan dapat menggerakkan hati dan tubuh seseorang agar ianya dilakukan. Allah Ta'ala juga ada menjelaskan dalam al-Quran didalam surah al-Baqarah ayat 44, dengan bertanya kepada manusia yang menyeru manusia kepada sesuatu kebaikan sedang mereka meninggalkannya? Lalu Allah menempelak mereka dengan bertanya "adakah kamu berakal?"

Demikian, peringatan dari Allah selain sebagai motivasi untuk para penyebar ilmu dan pencinta kebaikan agar apa yang disampaikan usaha sedaya-upaya agar ia dilaksanakan. Jika tidak, bak kata orang " cakap tak serupa bikin". Kata yang nampak ringkas, namun agak sinis dan mendalam maknanya.

Harapan

Moga kita akan dapat berkongsi maklumat sebaiknya melalui kemudahan sebegini. Sekiranya terdapat kelemahan dan kekurangan, segala komen dan nasihat amat dialu-alukan buat kalian. Apalah sangat diri yang kerdil ini berbanding para ilmuan yang telah lama menulis diluar sana. Mudah-mudahan idea dan perkongsian kita akan memberikan manfaat buat semua.

Jazakumullahu Khair....salam perkenalan buat semua..

::arulz_adnan::
Mafraq,Jordan

1 Muharram 1430/
28 Disember 2008


3 comments:

anap_ilmi said...

aku org pertama dlm blog neh merasmikan blog ko neh..potong2 reben..tahniah2...keep it up dude!

arulz_adnan said...

heheh..mekasih..thanx 4 ur support

Unknown said...

ahlan wasahlan
selamat dtg ke alam bloggers